dinsdag 23 oktober 2007

Kerlon loopt gevaar met zeehondendribbel

Kerlon doet er beter aan zijn inmiddels wereldberoemde zeehondendribbel niet meer te vertonen. Tegenstanders zijn op z'n zachtst gezegd niet blij als de negentienjarige middenvelder hen voor schut zet door hen te passeren terwijl hij slalomt met een stuiterende bal op zijn hoofd.

In het duel van Cruzeiro met Atlético Mineiro (16 september jongstleden) weigerde Coelho mee te werken aan de show. De speler van Atlético versperde Kerlon hardhandig de weg nadat hij al één collega in de luren had gelegd. Met een keiharde bodycheck maakte hij een einde aan de solo.

Fluminense-verdediger Luiz Alberto zegt nog veel harder te zullen ingrijpen als Kerlon hem op die manier uitdaagt. 'Ik weet dat wat ik ga zeggen me misschien wel in de problemen brengt, maar ik zou de bal hoe dan ook van hem afpakken. Mij komt-ie niet voorbij. Als ik daar een karatetrap voor nodig heb en zijn hoofd daarbij raak, dan moet dat maar.'

Luiz Alberto meent dat Kerlon met zijn nieuwe techniek een gebrek aan respect voor zijn tegenstanders toont. Gek genoeg claimt Luiz Alberto geweld op het veld te verafschuwen. 'De toeschouwers die met hun gezinnen naar het stadion komen, willen geen geweld zien. Daar moeten wij ons als spelers bewust van zijn.'(Bron: VI.nl)


Geen opmerkingen: