donderdag 1 november 2007

Topbasketballer wil eigenaar van Spurs worden

'Goal was het eerste woord dat ik sprak', vertelde Steve Nash aan The New York Times. De Canadese basketballer droomt ervan eigenaar te worden van een voetbalclub. Hij sprak op White Hart Lane al met de directie van Tottenham Hotspur.

Het is geen toeval dat Nash op de tribune zat bij The Spurs. De in Zuid-Afrika geboren Canadees heeft een Engelse vader die is opgegroeid in Tottenham en als prof voetbalde in Zuid-Afrika. De 33-jarige basketballer zelf is al jarenlang fan van de Londense club en trainde enkele jaren geleden al eens mee. 'Het was een droom die uitkwam, een perfecte dag die ik nooit zal vergeten.'In augustus van dit jaar trainde Nash ook mee met Red Bull New York (zie foto.)

Nash, die zowel in 2005 als in 2006 werd uitgeroepen tot meest waardevolle speler van de Amerikaanse basketbalcompetitie NBA, was in zijn jeugd een verdienstelijk voetballer. Zijn jongere broer Martin is zelfs 37-voudig Canadees international en was prof voor onder meer Stockport County, Chester City en Macclesfield Town. Tot de vriendenkring van Steve Nash behoren onder anderen Owen Hargreaves en Thierry Henry.

Nash basketbalt nog altijd voor Phoenix Suns, dat hem de komende drie seizoenen nog 37 miljoen dollar, een slordige 25 miljoen euro, betaalt. Na zijn actieve loopbaan overweegt hij eigenaar te worden.

In augustus bekeek Nash op White Hart Lane de 4-0 zege van Tottenham op Derby County, waarna hij met voorzitter Daniel Levy een onderhoud had over een eventuele toekomst als eigenaar van de Engelse club, vertrouwde Nash The New York Times toe. 'Ik zou dat heel graag willen zijn. Dat kan ik voor de rest van mijn leven doen, als het met mijn populariteit als basketballer gedaan is.' (Bron: VI.nl)

Geen opmerkingen: