Nike is behoorlijk aan de weg aan het timmeren wat betreft internet commercials. Vrijwel elke voetballer met een beetje naam die bij Nike onder contract staat, komt wel een keer aan bod in een zogenaamde "viral". Ditmaal is het de beurt aan Freddy Addu, aankomend seizoen te bewonderen bij AS Monaco en SC Heerenveen speler Michael Bradley, na een training van het nationale elftal van de Verenigde Staten.
Het spelletje dat zij spelen is het onder voetballers bekende spelletje latje trap.
Addu mikt de bal zonder een stuit vanuit de middencirkel direct in de goal, Bradley legt de bal echter van ongeveer dezelfde afstand op de lat. We zagen eerder Ronaldinho zijn nieuwe schoenen testen, door de bal meerdere malen tegen de lat te volleren.
De grote vraag voor deze commercial is: echt of nep?
Als voetballer en afgestudeerd sport marketeer aan de Johan Cruyff University ben ik erg geïnteresseerd in voetbal en alles wat daar om heen hangt, met name hoe voetbal en commercie met elkaar verweven zijn.
Er zijn tal van websites waar het allerlaatse nieuws betreffende voetbal te lezen is, echter zijn er maar weinig sites die de ongewone berichten van het voetbal publiceren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten